Header Ads

Close
  • Semasa

    MASHAA ALLAH !! Bos Kedai Makan ini Simpan Duit Selama 3 Tahun Untuk Bawa Semua Pekerjanya Pergi Umrah

    MASHAA ALLAH !! Bos Kedai Makan ini Simpan Duit Selama 3 Tahun Untuk Bawa Pekerjanya Pergi Umrah

    MASHAA ALLAH !! Bos Kedai Makan ini Simpan Duit Selama 3 Tahun Untuk Bawa Semua Pekerjanya Pergi Umrah - Singapura – Bos kepada kedai mamak Zam Zam menyimpan selama tiga tahun untuk membawa 27 orang pekerjanya ke Mekah bagi menunaikan umrah bagi membalas jasa mereka bekerja dengan restoran tersebut.

    ST melaporkan, restoran itu ditutup selama 10 hari dari 19 Jun hingga 28 Jun memandangkan pekerjanya pergi mengerjakan umrah dan dibuka semula pada Khamis, 29 Jun, kepada pelanggan.

    Pengurus, Zackeer Khan, memberitahu ST bahawa syarikat itu membayar visa, tiket dan penginapan untuk semua 28 pekerja – termasuk si bos – selama sembilan hari.

    “Kami buat ini untuk pekerja kami kerana mereka bekerja lama dan keras untuk kami,” kata Khan.

    Kesemua pekerja itu telah bekerja untuk syarikat tersebut dari lima ke 30 tahun, kata Khan.

    Bagaimanapun, Khan enggan mendedahkan kos untuk membawa kesemua pekerjanya. Namun, hasil carian menunjukkan pakej umrah dari Singapura menunjukkan kos per kepala untuk pakej umrah adalah $3,000 atau $84,000 untuk semua 28 orang.

    “All of the staff, it’s their first time going for umrah,” he said. “They don’t know if they will be going back. We must go in our lives, at least once.”

    “Ini merupakan kali pertama kesemua pekerja ini melakukan umrah,” katanya. “Mereka tak tahu sama ada boleh pergi lagi. Kita mesti pergi sekurang-kurangnya sekali.” kata Khan.

    Sebelum ini, foto mereka di Mekah dimuat naik di Facebook dan mencetuskan tanda tanya ramai.

    “Sebenarnya kami tak mahu menghebahkannya di Facebook untuk memberitahu orang ramai mengenai perkara itu, kami cuma letakkan satu notis supaya pelanggan dari Johor dan Tuas tidak datang jauh-jauh tapi kedai kami tutup,” kata Khan.

    Zam Zam meletakkan notis di laman Facbeooknya pada 19 Jun bagi memberitahu tentang penutupan kedainya.

    1 ulasan:

    1. Are you looking for free Twitter Re-tweets?
      Did you know that you can get these AUTOMATICALLY AND TOTALLY FREE by registering on Like 4 Like?

      BalasPadam

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad