Header Ads

Close
  • Semasa

    "Kalau tak ada kereta, buat cara tak ada kereta," - Kata Sarah Coco

    "Kalau tak ada kereta, buat cara tak ada kereta," - Kata-Kata Yang Membuat Lelaki Ini Tersentap..

    "Kalau tak ada kereta, buat cara tak ada kereta," - Kata Sarah Coco KUALA LUMPUR - "Kalau tak ada kereta, buat cara tak ada kereta," demikian status atau moment seorang pengguna aplikasi WeChat bernama Sarah Coco yang viral di media sosial sejak beberapa hari lalu. 

    "Ini aku nak beritahu sikit, kalau tak ada kereta tu, buat cara tak ada kereta, tak payah nak eksyen sangat belanja di supermarket bawa troli, ambil barang macam datang bawa van. Padahal bawa motosikal saja. 


    "Kalau tak ada kereta, buat cara tak ada kereta," - Kata Sarah Coco


    "Kemudian bila nak balik, sumbat barang dalam beg galas penuh, di bakul sumbat penuh dan bonceng di belakang macam beruk. Buat malu orang yang datang supermarket saja bawa motosikal buruk. belanja acah-acah berkereta. 

    "Aku rasa perempuan itu mak dia agaknya sebab perempuan itu nampak tua. Kesiannya mak dia dapat anak tak berguna dan tak mampu bawa dia pergi belanja naik kereta. Hahaha! Opss!" tulisnya. 


    Moment yang ditulis Sarah Coco itu kemudian sampai ke pengetahuan lelaki berkenaan, Mohd Nashiruddin Mokthar, tampil membalas kenyataannya yang biadab itu. 

    "Kepada Sarah Coco atau sesiapa yang mengenali Sarah Coco itu, tolong sampaikan apa yang saya nak pesan. Berkenaan post dia di WeChat, saya tahu dia maksudkan saya sebab tadi di shop mall, kami ada berselisih faham terlanggar troli saja ceritanya. 

    "Saya masih cam lagi muka dia tetapi tidak sangka sampai dia buat post begitu. Memang itu ibu saya, orang yang saya paling sayang dan awak dah silap. Ibu saya tak pernah pun rasa menyesal dan tak pernah pun anggap saya anak tak guna kerana tidak mampu berikan dia kemudahan. 

    "Memang saya orang miskin, tak mampu untuk beli kereta dan saya kerja sebagai pengawal keselamatan sahaja. Tetapi Alhamdulillah bersyukur dengan apa yang ada sekarang. Masih mampu untuk meneruskan hidup. Masih mampu menunaikan hajat ibu untuk ke Mekah. 

    "Biar diri terasa susah asal ibu dapat penuhi impiannya. Tak apa Sarah Coco, saya maafkan awak. Setiap manusia tidak pernah lari dari membuat kesilapan. Kami sudah biasa dihina dan dikeji tetapi kami tetap kena kuat kerana ini diri kami dan ini hidup kami," tulisnya.


    Semoga menjadi pengajaran kepada pengguna media sosial yang lain. Jangan sewenang-wenangnya menghina dan mengeji orang lain kerana kita tidak kenal dan tahu akan kesusahan mereka. Bersyukur dengan apa yang kita ada dan usah dibanding-bezakan dengan mereka yang tidak berkemampuan sehingga timbul penyakit hati yang boleh merosakkan akhlak diri. - The Reporter

    Tiada ulasan

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad