Header Ads

Close
  • Semasa

    "Tak Sangka Adik Perempuan Terjebak Dengan Group WhatsApp Camni"

    "Tak Sangka Adik Perempuan Terjebak Dengan Group WhatsApp Camni" - KUALA LUMPUR - "Kami memang terkejut tengok isi kandungan telefon bimbit dia," demikian luah seorang kakak mengenai adik perempuan bongsunya yang terjebak dengan group-group lucah di dalam WhatsApp. 


    Gambar-gambar screenshot yang dimuat naik oleh Nurul Kasmadillawati Zakaria itu kini viral di media sosial dan mencetuskan pelbagai reaksi netizen. 

    "Assalam sis, saya ada benda nak share dan luahkan. Mungkin ia akan keterlaluan. Semalam adik kedua menghubungi saya di WhatsApp memberitahu dia dan adik ketiga ternampak 'sesuatu' di handphone adik bongsu kami yang baru habis SPM. 

    "Kami memang terkejut tengok isi kandungan handphone dia, group-group yang dia join banyak berunsurkan lucah. Bila ditanya, katanya kawan yang add. Sedih dan geram!" katanya. 








    Sebelum ini juga, ibu mereka pernah bercerita yang telefon bimbitnya tiba-tiba ada gambar kemaluan wanita. Bila ditanya gambar siapa, adik bongsu menjawab gambar itu dihantar oleh rakannya. 

    Jijik dengan group-group lucah berkenaan, salah seorang adik beradiknya telah meninggalkan kesemua group tersebut. Namun tindakan itu mengundang pertanyaan dari seorang lelaki yang bernama Abang Khairul, meminta penjelasan kenapa tinggalkan group. 

    Individu bernama Abang Khairul | Foto Nurul Kasmadillawati Zakaria
    "Kami semua sedih. Mak tak tahu pun tentang hal ini. Abah kami dah meninggal dunia. Betul-betul tak sangka adik saya boleh terjebak dengan perkara-perkara seperti ini. 

    "Mak hantar dia pergi asrama suruh belajar elok-elok supaya ada adab dan maruah lebih terjaga. Tetapi budak zaman sekarang, semakin mereka jauh dari keluarga, semakin menjadi-jadi perangainya," katanya. 







    Justeru, Nurul mempersoalkan adakah ibu bapa memeriksa telefon bimbit anak mereka dengan kerap dan memantau segala apa yang anak-anak mereka terima dan cari melalui telefon bimbit yang diberi? 

    "Kalau betul sayangkan anak, tolong pantau anak anda setiap masa tak kiralah lelaki atau perempuan. 

    "Kepada yang tengah berhajat nak bagi, fikirlah masak-masak. Adakah telefon bimbit satu keperluan bagi anak kita?" soalnya. - The Reporter

    2 ulasan:

    1. Halo, saya pemberi pinjaman Pinjaman Asing saya memutuskan untuk memberi pinjaman jangka pendek, sederhana dan panjang kepada orang yang jujur walaupun pendapatan bulanan mereka sedang berusaha untuk memenuhi keperluan asas mereka. Kadar faedah ke atas pinjaman adalah 2% daripada keseluruhan syarat pinjaman dan pinjaman adalah sangat mudah. Pinjaman yang diminta akan diperoleh dalam masa beberapa jam selepas penyerahan permohonan. Jika berminat hubungi kami melalui e-mel ini (GONZALEZANDRESLOAN@GMAIL.COM)

      BalasPadam
    2. "CERITA NYATA PENJUAL SAYUR JADI MILYADER"
      Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,
      Saya ibu kartini asal Surakarta, jawa tengah keseharian saya sibuk dengan berjualan sayuran di pasar, pada jam 04:00 wib subuh saya sudah berangkat ke pasar untuk berjualan dan ketika sampai di pasar tersebut saya sangat shock karna pasar tempat satu2nya saya mengaut rezeky ludes terbakar api, dengan insiden itu saya jatuh miskin rumah saya pasti akan di sita karna modal untuk beli lapak hasil dari kredit bank dengan jaminan sertifikat rumah saya, sebulan setelah musibah itu apa yang saya kwatirkan pun terjadi pihak dari bank datang untuk menagi Rp.120juta, namun saya meminta waktu 15 hari untuk mencari pinjaman dulu, saya mencari bantuan selama 7 hari tapi saya cuma mendapat pinjaman dari keluarga dan kerabat hanya 9juta, tentu belum cukup untuk bayar hutang, saya sudah putus asah bingung harus pinjam kemana lagi untuk mencari kekurangannya, singkat cerita ketika saya sedang berjalan saya bertemu teman semasa SMA dulu pakaiannya sangat bagus dan memakai perhisan yang sangat mencolok, saya pun menceritakan masalah yang tengah saya hadapi sekarang ini, dia tersenyum dan siap membantu saya itu yang teman saya katakan, saya pun di suruh mampir kerumahnya untuk mencerikan darimana kekayaan yang dia dapatkan, saya di beritahu klau semua masalah saya akan teratasi dengan bantuan paranormal, teman saya bercerita tentang kelebihan aky sadewa dalam menarik uang ghaib dan teman saya sudah di bantu oleh beliu dengan uang ghaib 3milyar dan dia gunakan untuk beli rumah dan buka usaha hingga dia sukses seperti sekarang ini, saya tidak pikir panjang setelah mendengar cerita dari teman saya langsung minta nomor aky sadewa dan menelpon beliu untuk meminta bantuan, setelah saya konsultasi aky langsung menjelaskan semua proses dan biaya ritualnya saya pun setuju dan siap untuk melaksanakan syaratnya karna ritual aky sadewa ritual islami tanpa tumbal, dan syarat utama untuk sukses harus menyedekahkan sebagian hasil uang ghaib itu, dengan modal uang hasil pinjaman yang saya dapatkan saya meminta aky sadewa untuk meritualkan penarikan uang ghaib 5 milyar setelah smuanya terlaksana aky sadewa meminta saya untuk membuka lemari di kamar saya dan ternyata lemari sudah terisi uang ghaib 5milyar alhamdulillah saya ucapakan puji syukur atas kekuasaan allah dengan adanya ritual islami aky sadewa hutang2 saya pasti lunas, terima kasih atas bantuannya aky semoga aky diberkahi allah amiin, kini saya tidak jualan di pasar lagi dengan hasil uang ghaib aky sadewa saya sudah punya toko swalayan lantai 2 jualan sayuran dan bahan kebutuhan rumah tangga, sukses dalam bisnis, rumah mewah mobil, perhiasan sudah saya dapatkan, Jika teman teman mau sukses dan kaya seprti saya dan teman saya jangan tunda lagi segera hubungi aki sadewa ahli ritual islami nyata tanpa gagal dan tumbal.
      ======================================
      HUBUNGI SEKARANG JUGA AHLI RITUAL ISLAMI
      AKY SADEWA
      Nomor : 08 23 99 66 68 29
      Website: "K L I K D I S I NI"

      BalasPadam

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad